Sunday 9 October 2016

9. October 2016

Ob ne preveč jutranji uri sem se danes, na deveti oktober leta g. 2016-ega, izpostavljen skrajnemu stresu, povzpel na avtobus (slednji namreč vozi na 2 uri, sam pa sem ga, kot temu rečemo, komaj ujel). Kaj kmalu me je škripajoče vozilo dostavilo v Ig, na razmočene travnike našega Barja. Jesenska selitev je hitra in neizprosna in vrste se neutrudno izmenjujejo. Danes so se na barje v velikem številu pripodile prve jate vriskaric Anthus spinnoletta, dočim so drevesne cipe popolnoma usahnile, nadomestile pa so jih travniške Anthus pratensis. V velikih številkah ostaja zastopana skupina ščinkavcev Fringillidae, ki jo je danes prvič letos predstavilo tudi 5 pinož Fringilla montifringilla in en sam samcat grilček Serinus serinus. Sive pevke Prunella modularis so dokončno preplavile grmovje, v katerem je ostalo prostora še za nekaj plašic Remiz pendulinus. Najbolj drastična sprememba se kaže v navalu trstnih strnadov Emberiza shoeniclus, ki prešerno cvilijo v jarkih in grmih, iz katerih izganjajo vrbje kovačke Phylloscopus collybita, katerih število (skupaj z verjetnostjo, da bodo naše orošene oči med njimi zapazile šegave prišleke iz tega rodu, ki prihajajo iz še severnejših in še vzhodnejših geografskih širin in dolžin) drastično upada - z maso 0,35 kg so dosegli kritično a za uho prijetno majhno gostoto. Upamo, da se zabavajo v južnih krajih. Vse bolj atraktivni postajajo veliki srakoperji Lanius excubitor, ki sem jim šel danes posvečat največ pozornosti. Zapazil sem jih kar 6, med drugim dva v srditem petelinjem boju - ravno sem posedal ob reki in se prehranjeval z marmelado, kar sem zaslišal v svoji bližini nemarne zvoke, ki sem jih bil takoj pripisal velikemu srakoperju. Splazil sem se okoli drevesa in ugledal dva srakoperja, ki sta sedela vsak na svoji strani drevesa in sitno zrla vsak v svojo smer, češ - meni nič, tebi tič. V tem norem suspenzu sem utegnil preučiti tudi njune označbe in se odločiti, za koga navijam. Kmalu ju je premagal srd in frfotaje sta prepletla krempljate, z barvnimi obročki ovešene nožice in z grotesknim krakanjem padla na tla, kjer sta se brutalno kljula, dokler nista nadvse preudarno določila reke Ižice za teritorialno mejo in odletela vsak svojo pot. Pravi špas. Pot sem nadaljeval čez drn in strn ter karseda podrobno pretaknil mejice in travnike pod Grmezom, in pot mi je slej ko prej prekrižala drobna bizarnost. Ko sem stopil izza nadvse naključne mejice, sem naletel na majhno zaplato mešanice med njivo in uničeno mejico, na kateri je posedal kupčar - a še malo ne navaden kupčar; po repu, prsih in bolehnem pomanjkanju nadočesne proge sem ga določil za jesensko samico SREDOZEMSKEGA KUPČARJA Oenanthe hispanica! Nekaj časa sem jo podil sem ter tja, nato pa je odletela kdove kam. Iz sveta malih sesalcev: Imel pa sem na ta dan še eno bizarno srečanje, to pot s poljsko voluharico Microtus arvalis. Uboga toplokrvna žival se je namreč postavila na sredo ceste, kar sem opazil že z razdalije kakšnih 20 metrov, nato pa ni in ni jela pobegniti. Pristopicljal sem do nje in počenil, ona pa je le sedela tam češ - meni tič tebi nič. Bila je tako posrečena, da sem jo počehljal po otožno drobnem hrbtišču, ona pa je le  trapasto strmela vame. Sčasoma se je te nerodne situacije le naveličala in čemerno odkrevsala nazaj na travnik, sam pa sem gledal skoraj tako trapasto kot prej ona, in krenil naprej proti reki, kjer sem opazil še kreheljca Anas crecca. Ja, danes je bilo barje naravnost radodarno. Upajmo, da bo tako milo in dobrotljivo tudi v prihodnjih dneh!

mallard
teal
pheasant
little grebe
great egret
grey heron
common buzzard
kestrel
moorhen
snipe
wood pigeon
feral pigeon
kingfisher
g.s.woodpecker
water pipit (50)
meadow pipit (30)
white wagtail
grey wagtail
dunnock (120)
robin (90)
black redstart
BLACK-EARED WHEATEAR 1f
stonechat
song thrush
chiffchaff (only 50, one looking very silly)
great tit
blue tit
marsh tit
penduline tit
great grey shrike 6
jay
raven (40!)
starling
chaffinch (100)
brambling (5)
linnet (50)
goldfinch (50)
siskin (10)
serin (1)
hawfinch (2)
reed bunting (10)
yellowhammer (50)








No comments:

Post a Comment