Sunday 9 October 2016

7. October

Kot je to že v navadi sem tudi to petkovo čemerno popoldne prebil na Ljubljanskem barju. Tokrat sem svoj obisk za spremembo začel pri Rudniku. Vreme je bilo oblačno, pihal je rahel veter, padal je rahel dež in temperature so bile rahlo nizke. Že takoj na začetku me je presenetil nekoliko bolj (od običajnih) fotogeničen vodomec Alcedo atthis, na njivi pa dve šmarnici Phoenicurus ochruros in njuna dobra prijateljica druge vrste - samica pogorelčka Ph. phoenicurus. Na Barju številčno še vedno kraljujejo vrbji kovački, ki so se tokrat predstavili z približno 700 grami = približno 100 osebki. Številčno še ne, v teži pa, jih že prekašajo poljski vrabci Passer montanus in sicer jih je bilo kar 1680 g = 70 osebkov. A pustimo pretvarjanje enot ob strani in se osredotočimo na druge zanimive vrste! Iz Ižice so se namreč od pogledu na mojo zastrašujočo osebnost v smrtnem strahu v zrak pognale 4 žvižgavke Anas penelope, na Barju v času ne-poplav precej redke ptice. Ob Ižici sem sicer ugledal še srpično trstnico Acrocephalus scirpaetus, mokoža Rallus aquaticus in malega detla Dendrocopus minor.
Mojo vožnjo proti Iškem morostu so veselo spremljale jate repnikov Carduelis cannabina, zelencev Chloris chloris in ščinkavcev Fringilla coelebs ter iz grmovja oglašajoče se sive pevke Prunella modularis. Na morostu samem nisem naletel na nič posebnega razen na nekaj svojih napol odmrlih prstov, ki so bili posledica večernih nizkih temperatur. Njive in travnike še vedno obvladujejo večje količine selečih se prosnikov Saxicola torquatus, a tudi njihovo število počasi že upada. Tokrat sem zasačil tudi malo manj velikih srakoperjev Lanius excubitor - en osebek pri Škofljici ter en pri Železnem mostu. Opaziti je že začetke selitve strnadov Emberizidae, medtem ko je selitev cip nekoliko potihnila. Zvečer sem pri Rudniku videl še 80 kavk Corvus monedula, ki so letela na prenočišče.


Kingfisher Alcedo atthis


Female Phaesant Phasanius colchicus


Male Mallard Anas platyrhynchos



Wigeons Anas penelope - note the wing pattern and pale belly


Long-tailed Tit Aegithalos caudatus

Birder: Mitja Denac
Rudnik, Grmez, Ig, Iški morost

Mallard 10
Wigeon 4
Phaesant 2f
Grey Heron 3
Great Egret 6
Buzzard 15
Kestrel 5
Water Rail 1
Collared Dove 25
Lesser Spotted Woodpecker 1
Meadow Pipit 2
White Wagtail 4
Dunnock 5
Robin 25
Black Redstart 5
Redstart 1f
Stonechat 25
Song Thrush 20
Reed Warbler 1
Chiffchaff 100
Kingfisher 3
Long-tailed Tit 11
Raven 2
Linnet 210
Cahffinch 25
Goldfinch 70
Greenfinch 45
Yellowhammer 50
Jackdaw 80


No comments:

Post a Comment