Friday 15 September 2017

14. September

Bog žegnaj!

Danes se je na naši rodbinski posesti godila sila neprijetna reč. Sedaj že daljnega leta 2014 je bila na Ljubljanskem barju ugrabljena in nadalje brutalno mučena partnerica Dejana Vidmarja, vpletenega v masivni rop sefov SKB. Zorico Škrbič so, v iskanju informacij o pogrešanih 20 milijonih evrov mučili kar 10 ur, nato pa jo odvrgli v Podpeči. Vpletenosti v grozodejstvo so bili osumljeni 4 ljudje, od katerih so zločin trije priznali, četrti pa zagovarja svojo nedolžnost. Na današnji dan je četrti osumljenec na prizoriščih zločinskih dejanj (Podpeč, Trnovo, Rakova Jelša) pred tožilko, odvetnico in preiskovalno sodnico zagovarjal svojo nedolžnost.
Jasno je vse skupaj potekalo ob strogem nadzoru policije, ki je dostop do ljubega mi barja nemalo otežila tudi meni!
Proti vzhodnim poplavnim območjem sem se namreč nameril skozi Rakovo Jelšo, kar mi je bilo preko policaja, oboroženega s strelnim orožjem nezanemarljive velikosti, prav nekako otežkočeno.



A cervailance helicopter, that was hoovering above the reconstruction site, where the suspect's innocence was questioned once again...


In vendar sem se preko Tržaške ceste dih jemajoče ostudnosti prebil do obilno zalitega, a pustega področja Bevk in Notranjih Goric. Tam me je razveselilo le malokaj; bolj po naključju kot ne sem svoje motne oči položil na pikastega martinca (Tringa ochropus) in nekega kupčarja (Oenanthe oenanthe), ter na bistveno bolj razveseljujočega belovratega muharja (Ficedula albicollis). Izza mejice se je porogljivo pripodil tudi nadvse droben sokolič, mali sokol (Falco columbarius).  [vendarle velja omeniti, da sem momentalno invaliden, saj se življenska pota mene in lastnega mi daljnogleda že slab teden ne križajo, zato spričo zgodnjega datuma ta podatek vsaj malce postavljam na dvom]    Preko ravnin se je podilo tudi nekaj rjavih lunjev (Cyrcus aeruginosus), napeto pričakovanje ponovnega deževja pa je melodramatično prežvekovala kopica krav.


A group of Ravens, that just wanna have fun


Ich habe eigentlich nie uber mein leben nachgedacht... (Roe deer's thoughts)


A Fox with a plan


Yellowhammer, depressed because of the miserable weather


Lycaena phleas, surprisingly still alive after the heavy rains...


Marsh harrier, marching across the fields

Kaj kmalu je bilo pričakovanje več kot prežvečeno, saj se je začel dremavi dež na vsem lepem sipati po moji nejevoljni malenkosti, ki so jo vse do tedaj v prvi vrsti pestili neprijetni sunki barjanskega vetra, ki so bili spričo še bolj neprijetnih kapelj kaj kmalu pozabljeni. Gnevno razpoložen sem se zatorej odpravil na ljubši mi vzhod.



Spotted flycatcher and his thirst for fly blood (clearly visible)


Collared Flycatcher (obv. the white patch on the wing and greyish coloration)


Hobby, much cropped (sorry Jon)

Tamkaj me je pričakalo grenko razočaranje; tako opevane obsežne poplave, po katerih je dan poprej čofotal Mitja, so docela usahnile. Jih je izpil?
Najsi pa je bilo vzdušje sprva še tako grenko, se je zgodba kaj kmalu obrnila!



 A cow, chewing the tension and saying: "How do you dude?"


Sad roadkill with beautiful feathers (Magpie)


Rather photogenic Wheathear. He ill?


Remaining floods in western Barje

Ob prečenju Železnega mosta sem onkraj trepetavih vek uzrl omamen račji koncentrat, ki se je stiskal v sila majhni ostalini minulih poplav. Že na prvi pogled sem gmoto ocenil kot pretežno kreheljčjo tvorbo (Anas crecca), a ko sem se luži približal na borih 20 metrov (hvala nebu za prikladno koruzno njivo, ki mi je to omogočila), je na vsem lepem razkrila svojo dih jemajočo raznolikost.


A representative picture of the Teal mass...


 A dead Mole (often site after massive floods). He would say How do you dude as well, if only he could...


Most friendly Sedge warbler, that kept me company while I was squatting in the mud photographing the Teal mass.

V krehljični masi so se namreč gnetle tudi številne druge plovne race; reglje (Anas querquedula), žličarice (Anas clypeata), žvižgavke (Anas penelope) in celo dolgorepa raca (Anas acuta). Daleč najlepše je kakopak dejstvo, da jata ni bila založena niti z enim kosom divje race (mlakarice, ki si zapisa latinskega imena ne zasluži).


Two Wiegon, wishing to join the much cooler Teal mass... Will they succeed?


Mixed flock ohne Mallards; most pleasant of all sites.


An elegant Pintail! Hidden in the Teal mass, from which it soon segregated.

Začuda je bilo pisanemu življu ob boku tokrat na zalitih travnikih (natančneje v postani koruzi) mogoče naleteti tudi na smrtonosni tandem Vivi - Jon, ki je mojo turobno in premočeno malenkost razvedril do obisti!


There go the corn crops....


Ruffs, hanging about in the grass



Marsh harrier (juv.) saying: "How do you dude"


 Earth intruders!!


More!


To pa vendar še ni vse! Med kreheljce se je strateško pozicionirala še številčna jata togotnikov (Philomachus pugnax), ki sta jo bogatila sva na moč nekonvencionalna obiskovalca Ljubljanskega barja, namreč 2 SPREMENLJIVA PRODNIKA (Calidris alpina).


Opa!


Black belly most clearly indicating our Dunlin


An there we have two... Friends? Couple??

In vendar se s tem pestrost pobrežnikov še ni dopolnila! Kaj kmalu so se izpod nebesnega svoda spustili še 4 močvirski martinci (Tringa glareola), iz mlakuže proti svodu pa sta se vzpeli 2 kozici (Gallinago gallinago). Iz šumečih oblakov je privršela tudi celota dveh velikih škurhov (Numenius arquata), ki je ozračje napsihirala z bolestnimi kriki, navsezadnje pa je iz sončnega zahoda izstopil še osamljeni in od ostalih pobrežniških jat brutalno segregirani ZELENONOGI MARTINEC (Tringa nebularia), čigar nebulozično čivkanje je na Barju sila redek prizor.



Wood sandpiper, no friends...


Friends comming!! Transcending from the skies!


Two Curlew; gorgeous think to lay eyes upon


The abandoned Greenshank; rather rare in the area



lp, Matija

1 comment:

  1. No, na koncu se je izkazalo, da je bil dan vendarle pester :) Poleg tega, da ste fantje zavidanja vredni ornitologi, moram pohvaliti še odličen slog pisanja :)

    ReplyDelete