Saturday 13 May 2017

13. May

No čas je za neke vrste sobotni update. Zaradi ne-šole sem si tokrat lahko privoščil nekoliko zgodnejši začetek terena (6.30). Po različnih krajih z ok habitatom sem prcnil škrlatca, a žal brez uspeha. Pri Igu pa sem na njivah zagledal Alexa, ki je vneto zalezoval in fotografiral nekaj, kar je bilo v danem momentu mojim zaspanim očem še zastrto. Ko sem mu prešeren krenil na proti sem pred sabo videl majhno peščeno-rjavo ptico. Peščenec! sem pomislil. Hec. Bil je KRATKOPRSTI ŠKRJANČEK Calandrella brachydactyla, ki je srečo iskal na neki manj prometni makadamski prometnici. Alexa sem zapustil pri fotografiranju in se po 20 min odpravil naprej. Takoj sem naletel še na Dareta Fekonjo in mu pravil o opazovanju. Malo sva še poklepetala, potlej pa odpeketala vsak na svoj konec (v bistvu oba v isto smer, ampak on je bil z avtom). Prijetno atmosfero so delali repniki Carduelis cannabina, kupčar(ja) Oenanthe oenanthe, repaljščice Saxicola rubetra in bičje trstnice Acrocephalus schoenobaenus. Pri cestiki Ig - Škofljica sva imela z Daretom še kobiličarja Locustella naevia in samca rdečenoge postovke Falco vespertinus. Cesto sem zapustil ter se zategnil proti Grmezu. Tam me je oglašajoč-se pričakal samec pisane penice Sylvia nisoria, ki sem ga prav lepo videl, a fotoaparat me je nekoliko zeznil. Ostril je namreč kot nekako nič. Od drugih warblerjev pa sicer kar običajno: rjave penice Sylvia communis, črnoglavke Sylvia atricapilla, rakar Acrocephalus arundinaceus in pa prva močvirska trstnica Acrocephalus palustris. Kar nekaj časa sem posvetil rjavim srakoperjem Lanius collurio, ki so pris(o)tni že v velikem številu in se že pridno parčkajo, tepejo in pojo. Med zasledovanjem kobilarja Oriolus oriolus (ena izmed najpogostejših vrst danes 30+) sem malo izgubil živce in odločil sem se zapeljati nazaj proti Igu. Tam sem se srečal z Aleksandrom Božičem ter njegovim sinom Jonom ter skupaj smo malo poptičarili.
Skupaj smo prvo seveda obredli kratkoprstega, za katerega se je izkazalo, da NI SAM. Pridružil se mu je še kolega oz. kot upamo, kolegica. Po kakih 15 minutah smo jih videli as good as it gets in smo šli naprej. Ob Ižici nič specialnega razen par nutrij, nekaj slavcev Luscinia megarhynchos, kukavice Cuculus canorus in vijeglavke Jynx torquila. Ker smo imeli avto smo se zapeljali po nekaj cestah. Imeli smo svašta; rjavega lunja Circus aeruginosus, sršenarja Pernis apivorus, prepelice Coturnix coturnix, rjave srakoperje...
Nadaljevali smo na Morostu. Pri izstopu iz avta smo že čuli velikega strnada Emberiza calandra. Med malicanjem in prijetnim klepetom me je Sandi nenadoma opozoril na nemarno krakanje, ki so ga moji, plašečih mlakaric navajeni, možgani veselo proglasili za osebek te zatežene vrste. A v resnici je šlo za prelesten napev(hec) kosca Crex crex. Ko smo se solzavih oči razšli sem sam uro in pol vedril na ljubem Petrolu ter se zapletel v globok pogovor o vremenu in ženskah. Razsvetljen sem tako zavil na Parte. Imel sem tamkajšnje nove velike strnade in veliko belo čapljo Ardea alba. Cruzanje okoli Gmeza me je pripeljalo do dobro znanega mi Izvira kjer sem se naužil zdravilne vode in zagonil nazaj proti Igu, kjer sem teren počasi tudi zaključil. Aja, saj res. Prej mi je še zmanjkalo baterije na aparatu, ravno ko je eden izmed škrjančkov priletel na cesto 4m stran in sedel na miru 8min. Eh, pač sem si ga lahko boljše pogledal.
Ko sem že skoraj šel me je zaskočil mlad močvirski lunj Circus pygargus, ki pa ga zaradi prazne baterije nisem uspel slikat. Ajde, zdej pa slike;)



Greater Short-toed Lark Calandrella brachydactyla (by Mitja D)


and by Alex Kotnik


Grasshopper W Locustella naevia



Red-backed Shrike Lanius collurio


Tree Pipit Anthus trivialis - wet


Marsh Harrier Circus aeruginosus


Whinchat Saxicola rubetra


Male Honey Buzzard Pernis apivorus


Corn Bunting Emberiza calandra


Hare Lepus europaeus


Golden Oriole Oriolus oriolus


First of the year - Spotted Flycathcher Musciapa striata (by MD)

Birders: Aleksander & Jon Božič, Alex Kotnik, Dare Fekonja, Mitja Denac
Ig, Grmez, Morost

Quail 20 - i managed to see one quite well
Corncrake 1
Night Heron 1juv
Great Egret 1
Grey Heron 3
White Strok 11
Marsh Harrier 2
Montagu's Harrier 1juv
Honey Buzzard 1m
Red-footed Falcon 2m
Lapwing 30
Cuckoo 3
Grey Woodpecker 1
Wryneck 4
Skylark 15
SHORT-TOED LARK 2
Nightingale 50
Wheatear 2
Whinchat 15
Barred Warbler 1 pair
Whitethroat 20
Sedge Warbler 15
Great Reed Warbler 1
Marsh Warbler 1
Grasshopper Warbler 3
Spotted Flycathcer 1
Red-backed Shrike 4 p
Linnet 3
Corn Bunting 6



 

2 comments:

  1. LOL in potem ti prileti močvirski... itak!
    Z Jonom sva že pri Vrhniki zapeljala v - vesoljni potop + točo, nisva videla 1m pred seboj...
    Jon na državnem osvoji še bron v ekipni tekmi in kolajno mu podeli sam Aljaž Pegan! Seveda po tem, ko sva obljudila celoten Škocjanski zatok in imel sem prav - najvišji stolp je res narejen za Jona!
    V zatoku vse kar je lahko, mene navdušijo mladički lisk in labodov ter napad 20+ polojnikov (!) na 3 (!) popolnoma črne vrane!

    Mitja, hvala še enkrat za vodičenje (si brišem solze) in pozabil si omeniti, da je bilo kar nekaj - mlakaric ;)

    ReplyDelete
  2. Eh ta močvirski ni bil bogve kaj, sam hitro je mimo letel pa itak je bil ona najbolj bedna oblika nek 2cy. Čestitaj Jonu!

    ReplyDelete