Tuesday 9 May 2017

8. & 9. May

Dandanes in danvčeraj sem pridno bluzil po našem dragem Barju. V ponedeljek sem vestno popisal pribo Vanellus vanellus, ki ji gre številčno sicer v redu, a vedenje v skladu z brananimi njivami kaže na to, da je šlo prvo leglo že v franže. Na prvem delu ploskve (ob cesti Ljubljana-Matena) sta me čakali dve čapljasti presenečenji - rjava čaplja Ardea purpurea in dve čopasti čaplji Ardeola ralloides. Te, zadnje omenjene kolegice, so očitno v zadnjih nekaj frontah preplavile Slovenijo. Podatki se vrstijo od vsepovsod, tudi iz Barja npr. iz Iške. Dokaza, da sta bili te čaplji drugi kot tiste pri Grmezu sicer ni, a sta drugi skoraj zagotovo. To bi bila potem že osebka št. 4 in 5 letos. Če se bo kakšen nadebudnež podal na lov za temi zabavnicami mu priporočamo okolico Grmeza (Ižica) in NRIM (Iška). Od fan fly-over zadev bi morebiti izpostavil dva rjava lunja Circus aeruginosus, letos precej nevsakdanji pogled na Barju. Selitev lunjev je bila obupna. Ko sem tiščal po makadamu pa mi je nasproti prišla skrajno nenavadna pojava, za katero mi sprva ni bilo niti malo jasno kaj je. Ko sem pogledal z rešpetlinom sem videl, da je to hermelin Mustela erminea, ki nosi nekaj velikega. Malo sem ga poslikal, on pa je 2m pred mano odložil plen (za katerega se je kasneje izkazalo da je mlad hermelin?!) in prišel sam pogledat do mene, me malo povohal po čevlju, nato pa šel nazaj po plen ter ga mimo mene odnesel naprej po cesti. Malo zmeden sem končal pribo ter zavil na Petrol. Med tem zavijanjem mi je pot prekrižal obročkan prosnik Saxicola rubicola.
Dandanes sem pa šel na teren zgolj za gušt (malce ironično je dejstvo, da je bil včerjašnji dan dosti bolj zanimiv). Ko sem dospel na Parte me je preletela nekako nedorasla rjava čaplja, torej druga kot včerajšnja, ki je bila popolnoma odrasla. Pelo je kar lepo število prepelic Coturnix coturnix, hecen rakar Acrocephalus arundinaceus in pa dva nova para velikih strnadov Emberiza calandra. Potrdil sem tudi tri gnezdeče pare škurhov Numenius arquata pri Partah kar je velik uspeh. Malo naprej proti Igu sem zasačil jato 4 škrjančarjev Falco subbuteo, ki se je spravljala na poljske škrjance Alauda arvensis. Enemu izmed škrjančarjev je na koncu tudi uspelo in škrjanca se odločil odpreti tik ob cesti. S kolesom sem se pripeljal 10m stran in se tudi že odpeljal naprej, ko pa sem se ustavil da bi ju slikal je škrjančar pobasal plen in jo mahnil do Ižice. Pak. Naprej sem šel do že-vzpostavljene monokulture bičjih trstnic Acrocephalus schoenobaenus. Monokulturno stanje območja v neki meri rušijo rjave penice Sylvia communis in prepelice. Rjave penice so s svojim smešnim oglašanjem celo izzvale prvega kosca Crex crex, da je petkrat zasingal. Pri izlivu Podvina sem od nekje daleč zaslišal kobiličarja Locustella naevia in si malodušno rekel: "Pa dajmo malo Fotos machen." Po nekaj pregežene trave mi je na koncu le ratalo spacat nekaj slik ter kratek video, ki si ga komot pogledaste na tem naslovu (ps: ko bote video gledal si dejte HD naštimat:). Pri Grmezu sem v mejicah skrivaj že videl prve pare rjavih srakoperjev Lanius collurio. No in pa še kot en podatek: za štos sem danes štel vse slavce Luscinia megarhynchos in sem jih naštel 21. Lahko noč.


Adult Purple Heron Ardea purpurea




Squacco Heron(s) Aredola ralloides on the fields


Sad-looking Lapwing Vanellus vanellus


Stoat Mustela erminea carrying a young (dead) specimen of its own species (?)


Stoat, he put down his prey and came to check me out in person. Both photos with minimum zoom (100mm)


Beautiful Stonechat Saxicola rubicola


Schoene bunte Wiese


Singing Grasshopper Warbler Locustella naevia


Birder: Mitja Denac
Matena, Ig, Parti, Izvir, Grmez

Purple Heron 2
Squacco Heron 2
Lapwing 30
Marsh Harrier 2
Whinchat 15
Stonechat 20
Great Reed Warbler 1
Quail 15
Corncrake 1
Corn Bunting 2p
Skylark 10
Hobby 4
Curlew 3p
Sedge Warbler 6p
Grasshopper Warbler 1
Nightingale 30
Whitethroat 20
Red-backed Shrike 3p
Stoat 2





No comments:

Post a Comment