Tuesday 8 November 2016

7. & 8. November

V ponedeljek in torek smo Matija, jaz in za kratek čas tudi kolega Nejc neutrudno obiskovali Barje.
Ponedeljkovo obupno vreme (močan dež z točo) je napovedovalo zanimiv a zelo naporen teren. In kot prav tak se je tudi izkazal!
Glavno presenečenje (kar niso bili skoz in skoz mokri čevlji in temperatura 2°C!) me je pričakalo na Partah. V nekem dotičnem trenutku sem se ozrl v zrak in v daljavi zagledal dve kar se da hecni silhueti - najprej sem pomislil na kakšno majhno ujedo ali celo pobrežnika, a sem to mnenje momentalno opustil ker sem videl, da gre za dva hudournika. Že datumi v sredini oktobra so izjemno pozni za črnega hudournika, kaj šele začetek novembra. Tako sem že od začetka sumil bledega hudournika. In glej ga zlomka! Lepo, siv, kljunček, vse! Še v tako slabi svetlobi se je videlo, da imata oba zelo veliko liso na grlu, prav tako pa sta delovala nekoliko bolj rjavkasta in ne črno črna kot izgledajo črni hudourniki v takšni svetlobi. Še en znak v prid je bila oblika kril - ta so bila nekoliko bolj topa kot bi pričakoval pri črnem in ne tako močno srpasta in špičasta. Tako sem zaključil, da sem opazoval dva BLEDA HUDOURNIKA Apus pallidus. Od zanimivega sva z Matijo opazovala sicer še kreheljca Anas crecca, 14 rumenonogih galebov Larus michahellis in sokola selca Falco peregrinus. Na poplavah ptic še ni bilo razen resident skupin mlakaric Anas platyrhynchos.
V torek naju je pričakalo malo bolj prijazno vreme in temperature in tudi malo več ptic. Kot nekako prva skupina ptic ki me je piskajoč pričakala je bila homogena jata 9 vinskih drozgov Turdus iliacus, ki se je razkazovala po drevesih. Ko bi bil to vedel bi jim prinesel vina, sem pomislil. Za zabavo je poskrbel tudi sokol selec, ki je lovil škorce in se enkrat pognal le 3m stran od mene. Poplave pa so do današnjega dneve skinile tudi race plovke. Tako sva naštela 20 žvižgavk Anas penelope, 42 kreheljcev Anas crecca, 10 žličaric Anas clypeata in 5 konopnic Anas strepera - naše prvo opazovanje letos. Presenetile so tudi pribe Vanellus vanellus - kar 60 jih je preletelo Barje v teh treh urah. Selitev se sicer še kar nadaljuje - opaziti je bilo poljske škrjance Alauda arvensis in trstne strnade Emberiza shoeniclus ki so se plašili iz polj, pogosto v družbi veliko bolj plašnih kozic Gallinago gallinago.


Peregrine Falco peregrinus chasing Jackdaws Corvus monedula


Jackdaws and Hooded Crows Corvus cornix


Great Egret Ardea alba



 Whistling Redwings Turdus iliacus


Migrating Reed Bunting Emberiza shoeniclus


Snow!!!


Floods!


Confused late Lapwings Vanellus vanellus


Shoveler Anas clypeata


Wigeons Anas penelope


Teals Anas crecca


Shoveler and Wigeons hangin'


Matija disobeying the rule of never walking barefoot during the months that have a "r" in their names. What a gangsta'!


Flooded fields even around Grmez (by Mitja Denac)

Birders: Matija Mlakar Medved, Nejc Poljanec, Maks Sešlar, Mitja Denac
Parte, Ig, Lipe, Stržen, Grmez

MONDAY, 7. November:
Great Egret 15
Grey Heron 20
Yellow-legged Gull 14
Peregrine 1ad.
Jackdaw 70
Teal 1f
PALLID SWIFT 2

TUESDAY, 8. November:
Great Egret 15
Grey Heron 20
Cormorant 20
Peregrine 1ad.
Redwing 11
Teal 42
Wigeon 20
Shoveler 10
Gadwall 5
Snipe 15
Skylark 20
Reed Bunting 20
Lapwing 60



 

No comments:

Post a Comment