Wednesday 15 February 2017

14. February

Na sončno valentinovo sem se s kolesom zategnil do Barja. Verjetno prav to vreme je botrovalo majhnemu številu ptic nasploh, se je pa začele spomladanska selitev. Ta tokrat ni bila vidna v velikem številu ptic temveč v nekaterih vrstah. Presunilo me je nenavadno število kanj Buteo buteo - kar 28 osebkov se je spreletavalo oz. je posedalo po raznih prežah ter krtinah.
Ko sem se prevažal po Partih se je iz travnika, na katerem ponavadi svoje pozicije ščitijo brinovke, dvignila sumljiva jata ptic. Že v začetku me je presunila njihova, običajnim standardom povsem neprilagojena, hitrost. Ko sem k svojim zenicam prislonil daljnogled, da bi si to čudo vendarle ogledal sem na svoje neizmerno začudenje prepoznal 9 zlatih prosenk Pluvialis apricaria. Takoj sem segel po svoji kameri ter napravil posnetek ali dva. V močnem upanju, da se jata usede sem ji sledil s svojimi, od sonca malenkost oslepljenimi, očmi. Žal so prosenke odletele tako daleč, da se jih ni videlo z daljnogledom. Kljub temu sem vložil nekaj dela (fizikalno gledano) in se odpeljal v bližino mesta, kjer sem sklepal, da bi se poredne ptice lahko bile ustalile. Nisem imel sreče, sem pa zasačil nove indikatorje selitve: jato 27 prib Vanellus vanellus v katero so se prihulili 4 škorci Sturnus vulgaris.
Moja gažnja po Grmezu in njegovi okolici tokrat ni obrodila bogve kakšnih sadov, morda bi omenil le pinožo Fringilla montifringilla. Med vožnjo proti bencinskemu servisu sem obelodanil še prisotnost velikega srakoperja Lanius excubitor in dveh krokarjev Corvus corax. Tako bi zaključil, da je bilo Barje vrstno precej ne-pestro, a vendarle precej zanimivo!
Naj le še omenim, da so te zlate prosenke po objavljenih podatkih najzgodnejše na Barju, kar sovpada z zgodnjimi opazovanji tudi nekaterih drugih vrst (reglja, žličarica, priba, duplinska kozarka).


9 very early Golden Plovers Pluvialis apricaria



Some Lapwings Vanellus vanellus (by M. D.)

Birder: Mitja Denac
Parti, Ig, Grmez

Mallard 10
Little Grebe 2
Cormorant 15
Great Egret 15
Buzzard 28
Hen Harrier 2 (1f, 1m)
Golden Plover 9
Lapwing 27
Wood Pigeon 20
Fieldfare 5
GG Shrike 1
Raven 2
Brambling 1
Starling 4

 

No comments:

Post a Comment