Tuesday 21 March 2017

20. & 21. March

Dober dan. Najprej bi se rad iskreno zahvalil vsem piscem prejšnje objave, ki so mi jo bili tako prijazno podarili za rojstni dan.
Zadnje dva dni sem se (z dvema različnima kolesoma) precej vozil po Barju. V ponedeljek me je zaneslo na Parte. Prva stvar, ki je vzbudila mojo pozornost je bila, v grmovje zakopana, kepa puha, ki je nekoč gotovo pripadala neki sovi Strigiformes. Kljub mojim nadvse bistrim poskusom kako se prikrasti do kepe mi ni uspelo določiti vrste, je pa šlo najverjetneje za malo uharico Asio otus. No, moja naslednja prigoda je bila pa precej kjut. Na nekem določenem mestu ob cestki poganja rogoz in moje oko je že od daleč zapazilo, da se tam nekaj premika. A zaradi orkanskega vetra ter prepričanja, da gre za plavčke Cyanistes caeruleus se nisem niti potrudil pogledati za katero vrsto gre. A šele na dokaj majhni razdalji je moja roka le segla za daljnogledom. In glej si ga no! Tri plašice Remiz pendulinus, vsaka idilično na svojem rogozu. Sestradane siničke sem malo poslikal, potem pa brž odkolesaril dalje.
Ko so se moje gume dotaknile Železnega mostu sem se za hipec ozrl desno ter zaprepaden ugotovil, da so masivno začeli cveteti močvirski tulipani Fritillaria meleagris. Po sprehodu ob Ižici (obrodil je kozico Gallinago gallinago) sem naredil nekaj slik tulipanov ter se razposajen odpeketal učit informatiko.
Danes sem po šoli popisal najprej svoji ploskvi za pribo Vanellus vanellus, in ugotovil, da jim gredo njive očitno v slast. A tukaj že nastopi težavica. Prve pribe že sede na gnezdih, njive pa še niso preorane (kar pomeni, da bo šlo kmalu vse "cugrunt")! Vseeno pa še zmeraj poteka selitev pobrežnikov, čeprav je videti da so se prosenke odselile. Danes je njive krasilo naprimer 9 togotnikov Calidris pugnax. Njihove pojave so se prav spretno prikrile s koruzo, in brez svatujočih prib (ki naganjajo vse, tudi kolesarje in avte) bi jih ne bil opazil.
Druga sreča pa me je pričakovala v produktivnem kanalu - kanal v katerem je bil fotogenični mokož in kjer so kozice in pikasti martinci. V kanalu se je namreč skrivala, tokrat prav posebej plašna, grahasta tukalica Porzana porzana. Kako so izgledala srečanja ž njo si lahko kakopak sami ogledate v priloženem videu.
Naj opozorim še, da vlada na Barju prav poznopomladanski "vibe" - kombinacija aprilskih selivk, lepega vremena in visokih temperatur. K njemu pa pripomorejo tudi pojoče sinice, vrbji kovački Phylloscopus collybita, prve kmečke lastovke Hirundo rustica in črnoglavke Sylvia atricapilla. Še za čist konec: nasproti kitajske na križišču Ig-Črna vas je na nasutju spet mali deževnik Charadrius dubius.


No comment.



Penduline Tits Remiz pendulinus



Fritillaria meleagris




Ruffs Calidris pugnax (by MD)

Birder: Mitja Denac
Parti, Ig, Matena, Iška Draga

Mute Swan 3p
Coot 5p
Mallard 20
Great Egret 15
Grey Heron 5
Hen Harrier 1f
Buzzard 16
Kestrel 6
Little Ringed Plover1
Lapwing 35
Curlew 3p
Ruff 9
Snipe 4
Skylark 10
Barn Swallow 1
Blackcap 4
Chiffchaff 15
Goldcrest 2
Penduline Tit 3
Spotted Crake 1
Reed Bunting 1m






No comments:

Post a Comment